Logo

de garantievoorwaarden van ATAG

ATAG staat voor pure kwaliteit en hierbij hoort een unieke garantieregeling

Fijn dat u overweegt één of meerdere apparaten van ons aan te schaffen. Of misschien hebt u uw keuze inmiddels op onze apparaten laten vallen? Dan is het prettig om te weten dat ook onze service en garantie goed geregeld zijn.

Wij besteden uiterste zorg en aandacht aan het produceren, testen en perfect functioneren van onze apparatuur. Desondanks kan er wel eens een storing in een apparaat ontstaan. Soms is deze storing makkelijk zelf te verhelpen, maar wanneer dat niet mogelijk is zal het euvel door een van onze gekwalificeerde monteurs verholpen worden.

De G8 garantie: 8 jaar garantie!

Standaard ontvangt u de wettelijke garantie van twee jaar op al uw apparatuur. Dit betekent dat u binnen deze periode volledige fabrieksgarantie geniet, inclusief de voorrijkosten, arbeidsloon en onderdelen.

Bij aanschaf van één tot drie inbouwapparaten binnen één aankoop geldt een garantieduur van vijf jaar voor al onze merken. Bij vier of meer inbouwapparaten heeft u bij aanschaf recht op een garantieperiode van maar liefst acht jaar!

Hierbij geldt wel een uitzondering voor verlichting, toebehoren en accessoires. Hierop is geen aanvullende garantie van toepassing en hebt u standaard en zonder registratie de wettelijke fabrieksgarantie van twee jaar.

Gedurende de verlengde garantieperiode van 3 of 6 jaar betaalt u uitsluitend de voorrijkosten. De kosten van materiaal, onderdelen en arbeidsloon zijn voor onze rekening.

U ontvangt onze verlengde garantieperiode geheel gratis. Het enige wat u hiervoor moet doen is uw apparatuur binnen 30 dagen na aankoop registreren.

Voordelen

Wij weten welke apparatuur u in huis hebt staan. Heeft u een storing in een keukenapparaat, dan hoeft u niet eerst op zoek naar het type- en serienummer. Dat scheelt u tijd en ergernis.

Na het tweede garantiejaar betaalt u uitsluitend de voorrijkosten. Wij nemen zoals gezegd de kosten van materiaal, onderdelen en arbeidsloon voor onze rekening. Hiermee kunt u tientallen tot wel honderden euro’s besparen!

Als een apparaat na afloop van de wettelijke garantieperiode niet te repareren is, doen wij u een omruilvoorstel op basis van het aantal gebruiksjaren. Dit betekent dat wij u een gelijkwaardig apparaat met een aantrekkelijke korting aanbieden, afhankelijk van het aantal jaren dat het toestel in uw bezit is.

Op onderdelen/componenten die worden vervangen, ontvangt u standaard een jaar garantie.

Wat valt wel, en wat valt niet onder de garantie?

De garantie dekt gebreken die het gevolg zijn van constructie- of materiaalfouten. Voor uitzonderingen op deze regel verwijzen wij u naar onze algemene service- en garantievoorwaarden.

Garantie ingebouwde software, apps en connectiviteit:

Wij garanderen de werking van de (op het moment van levering) in de apparatuur verwerkte software gedurende de op het apparaat van toepassing zijnde garantietermijn *). 

Dit geldt tevens voor de eventuele connectiviteit en voor de werking van door ons ter beschikking gestelde apps **).

Gedurende deze periode zullen wij er zorg voor dragen dat eventuele updates die noodzakelijk zijn om het systeem goed en veilig te kunnen laten functioneren ter beschikking worden gesteld.

Wij kunnen niet garanderen dat eventuele nieuwe functies die wij in toekomstige apparaten zullen verwerken ook zullen werken op apparatuur uit ons huidige assortiment.

*) onze garantievoorwaarden kunt u vinden op https://atag.nl/garantievoorwaarden 

**) wij stellen apps ter beschikking voor de volgende systemen: Android en iOS

Hoe en waar registreer ik mijn keukenapparatuur?

Registreer uw apparatuur simpel en binnen enkele minuten. Volg nu de instructies voor het registreren van uw apparatuur. Houd hiervoor de typenummer bij de hand. Het type- en serienummer vindt u terug op het typeplaatje op het apparaat zelf. Het typenummer is het modelnummer, aangevuld met wat achter de / staat bij het 6-cijferig artikelnummer.

En als er dan wat is…

We hopen natuurlijk dat u jarenlang probleemloos gebruik maakt van onze apparatuur. Maar mocht zich onverhoopt een storing voordoen dan kunt u snel en makkelijk een monteursbezoek inplannen.

Zo kunt u – indien onze medewerkers hiervoor beschikbaar zijn – uw probleem in een live chat voorleggen en indien nodig een monteur inplannen.
Hiervoor kunt u ook een formulier invullen. U krijgt dan een bevestigingsmail en vervolgens wordt u gebeld door een medewerker van onze serviceafdeling. Deze bespreekt de details van de storing met u zodat de monteur met de juiste materialen op pad gaat.

Aangenaam, ik ben de servicemonteur

Onze servicemonteurs zijn herkenbaar aan hun service-auto, bedrijfskleding en kunnen zich indien gewenst altijd legitimeren. Na afloop van het bezoek van onze monteur kunt u een uitnodiging verwachten voor deelname aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Met de uitslag van deze enquête en uw suggesties proberen wij ons serviceniveau nog verder te perfectioneren. Soms vraagt de monteur of hij foto’s mag maken van uw apparatuur. Ook deze foto’s worden gebruikt om onze service en ook onze producten nóg verder te verbeteren.

Het kan in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat een storing niet één keer te verhelpen is. Er wordt dan – samen met u – een herhaalbezoek ingepland.

Tot slot

Wij respecteren uw privacy. Al uw gegevens worden door ons strikt vertrouwelijk behandeld en uitsluitend bewaard in verband met de uitgevoerde servicewerkzaamheden. Alleen indien u ons daartoe uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven zullen wij uw gegevens gebruiken voor bijvoorbeeld het toezenden van informatie over nieuwe producten of aanbiedingen.

Heeft u naar aanleiding van uw behandeling klachten of opmerkingen? Neem in dat geval contact op met onze serviceafdeling.

* Keukenkranen die zijn aangeschaft als 5e apparaat vallen wel onder de aanvullende garantie van 8 jaar.